18 martie 2015

Santier in lucru: Sredna Kula - sectorul 2

Dupa ce am terminat de amenajat sectorul 1 al noii zone de catarare Sredna Kula de langa Russe, ne-am indreptat atentia catre o alta faleza, aflata ceva mai sus pe acelasi mal al raului, care a devenit "sectorul 2".

Noua faleza este cu cativa metri mai inalta decat prima (traseele de sport deja echipate au cate cinci puncte de asigurare) si deocamdata ofera trei trasee de trad si sase de sport (aflate inca in lucru). Accesul in zona este la fel ca si pentru sectorul 1, dar dupa trecerea podului peste Rusenski Lom se continua spre stanga cateva sute de metri.


Dupa cateva iesiri "la o zi" impreuna cu Alex Maroiu, Catalin Boroi sau cu Dan Nicolae, am reusit sa montam topuri pentru toate traseele, am curatat majoritatea liniilor si am echipat doua dintre traseele de escalada. Pentru echipare am folosit fie ancore chimice, fie ancore mecanice de 12 mm (sau chiar de 10 mm, acolo unde calcarul era mai compact), iar topurile au cate doua ancore cu urechi cu inel Fixe.


Cred ca dupa inca vreo doua-trei zile de munca, sectorul o sa fie deschis pentru publicul nerabdator, dar la sfarsitul zilei de ieri (18 martie), situatia de pe "santier" arata cam asa:

Traseele trad:

T1 (6b ?) – am curatat prizele, urmeaza sa-l urc cap
T2 (6b+ ?)- am montat topul si l-am urcat in mansa sa-l curat. Poate fi asigurat cu protectii mobile, o sa-l urc cap data viitoare
T3 (6a+) - am montat topul, l-am curatat in rapel si l-am urcat cap

Traseele sport:

S1 (6b ?) – am montat ultima ancora chimica a traseului, de care aveam nevoie pentru dirijarea spre stanga a corzii de lucru. Urmeaza sa montez celelalte ancore data viitoare, acum a trebuit sa las rasina sa se intareasca.
(intre T1 si S2 s-ar putea sa mai incapa un traseu de escalada, cu top comun cu S1 si T1)
S2 (6a+) – l-am echipat, ar mai trebui curatat de pamant pe sus, dar poate fi urcat (l-am urcat cap si eu si Dan)
S3 – am montat un top, dar n-am apucat sa incerc traseul (totusi sunt sigur ca merge)
S4 (6b ?) - are top, l-am urcat in mansa, urmeaza sa-l echipez
S5 (6b +) - am montat topul , l-am urcat in mansa si l-am echipat (este excelent !)
S6 - trebuie curatat, poate sa mearga si spre stanga cu top comun cu S5, dar probabil ca e mai interesant in dreapta cu un top pe care trebuie sa-l montez


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile sunt moderate de catre autorul blogului, iar "anonimele" sunt respinse din principiu. Daca vrei sa comentezi trebuie sa te prezinti.